Časová dotace |
16 vyučovacích hodin + 120 minut nepovinné domácí přípravy (rozšíření).
Program je určen pro realizaci prezenční formou. Je strukturován na bloky – obsahuje dva povinné bloky a jeden rozšiřující distanční blok. Bloky na sebe navazují v uvedeném pořadí. Pro komplexní pokrytí vzdělávacích cílů a pro možné zařazení průběžných evokačních a reflektivních aktivit doporučujeme realizovat všechny programové bloky. Jednotlivé bloky je ovšem možné realizovat i samostatně, měnit jejich pořadí a doplňovat je jinými aktivitami, ať už vlastními, nebo či z jiných programů.
|
Program |
– Je vhodný pro skupinu 10 až 15 účastníků a účastnic, přičemž některé aktivity je nutné přizpůsobit aktuálnímu počtu dle zkušenosti (časová dotace, počet skupin apod.).
– Lze jej pojmout jako dvoudenní intenzivní program nebo blokovou výuku.
– Je vhodné realizovat jej ve třídě či jiné místnosti obdobné velikosti a za využití standardního materiálního zabezpečení (dataprojektor, reproduktory, flipchart, tisk atd.).
– Je interaktivní – využívá metody aktivního učení (diskuze, simulační hry, skupinová práce, buzz groups, brainstorming, volné psaní, pantomimicko-pohybové a verbálně-zvukové metody, improvizace), metody programu Čtením a psaním ke kritickému myšlení a zážitkové pedagogiky apod.
|
Programový blok obsahuje |
– Handout: materiál k zápisu osobních poznámek a reflektivních odpovědí. Obsahuje teoretické texty, které usnadňují zapamatovat si důležité informace. Není tedy potřeba dělat si v průběhu programu vlastní zápisky. Handout je třeba vytisknout pro všechny zúčastněné.
– Metodiku: text určený pro lektora/lektorku. Jedná se o podrobné rozpracování celého programového bloku. Metodika obsahuje popis jednotlivých aktivit, metodické a tematické podklady a tipy na další práci.
– Přílohy: materiály potřebné k realizaci programu. Přílohy je nutné vytisknout v doporučeném počtu (uvedeno v metodice). Některé přílohy jsou multimediální a je třeba je promítat na dataprojektoru.
|