Záměrem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Cílová skupina | Setkání je určeno pro zkušenější účastníky a účastnice, kteří se ve třídách, oddílech, týmech či kolektivech dostávají do pozice přípravy a vedení diskuzí. Není nutná aktivní pedagogická praxe. |
---|---|
Otevřené termíny |
17. 3. a 13. 4. 2022 | Syřiště (Kounicova 42, Brno) | 9-17 hodin | kapacita 8-16 lidí | akreditace MŠMT jako DVPP Přihlašování zde do 10. 3. |
Časová dotace | 16 hodin |
Cena pro jednotlivce | 3 400 Kč (zlevněná 2500 Kč*, solidární 4200 Kč**) |
Formát na objednání | 8 hodin / 16 hodin (jednodenní či dvoudenní varianta) |
Cena na objednání | pro celou skupinu 11 500–16 300 Kč / 23 000–47 500 Kč (příp. dle domluvy; závisí na počtu účastníků a dalších faktorech) |
Záměrem tréninku je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu a k posunu přemýšlení diskutujících.
Na prvním setkání si vymezíme kvality diskuze jako pedagogického nástroje z hlediska obsahu i procesu diskuze. Budeme se věnovat reflexi facilitátorské role z pohledu moci a otázce, jakými zásahy a metodami může facilitátor kvality diskuze rozvíjet. Prostor bude i pro vyzkoušení dovedností a diskuzních metod, které jsou alternativou k otevřené diskuzi.
Tréninkové setkání Vedení diskuzí 2 (navazující na Vedení diskuzí 1) vyhrazuje velkou část prostoru pro praktický nácvik dovedností potřebných pro vedení diskuze a podporování kvalit diskuze: sledování, vyjasňování, shrnování, přerušování, propojování příspěvků, práce se záznamem. Budeme se také věnovat otázce, jak s respektem reagovat v obtížných situacích. Pracovat budeme v menších skupinách i společně.
Seminář realizujeme jej u nás jako otevřený či na objednávku v jednodenní nebo dvoudenní variantě. Seminář je akreditovaný MŠMT v jednodenní i dvoudenní variantě.
*Zlevněná cena je určena pro studenty a studentky, rodiče na rodičovské dovolené, nezaměstnané, dobrovolníky a dobrovolnice NaZemi, příp. dle domluvy.
**Zaplacením solidární ceny podpoříte účast na našich kurzech a seminářích těch zájemců, kteří si ji vzhledem ke své životní situaci nemohou dovolit. Mnohokrát vám za to děkujeme.
Máte zájem o další semináře?
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je představení přístupu formativního hodnocení, seznámení se s jeho jednotlivými složkami a procvičení jeho formulace.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech, strukturou reflexe a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Globální témata mohou být v některých případech kontroverzní, důležitou roli hraje práce s emocemi. Využití zážitku ve výchově a vzdělávání tak může pomoci se s náročnými tématy vypořádat. Na setkání se budeme věnovat základnímu seznámení s metodou zážitkové pedagogiky a jejími principy. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem semináře je nabídnout ochutnávku přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení a globální témata. Seminář je akreditovaný MŠMT.
V Global Storylines jsou děti vtaženy do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. Děti vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými.