Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Cílová skupina | Seminář je určen pro lidi, kteří se ve třídách, oddílech, týmech či kolektivech setkávají s kontroverzními tématy a hledají cesty, jak bezpečně otevírat diskuzi o nich. |
---|---|
Otevřené termíny |
V současné době nejsou vypsány žádné otevřené termíny, svůj předběžný zájem můžete vyjádřit zde a my se vám ozveme, až budou vypsány konkrétní termíny.| Syřiště (Kounicova 42, Brno) | 9-17 hodin | kapacita 8-16 lidí | akreditace MŠMT jako DVPP |
Časová dotace | 8 hodin/16 hodin |
Cena pro jednotlivce | 1 900 Kč (zlevněná 1 400 Kč*, solidární 2 400 Kč**) |
Formát na objednání | 8 hodin / 16 hodin (jednodenní či dvoudenní varianta) |
Cena na objednání | pro celou skupinu 11 500–25 000 Kč / 23 000–47 500 Kč (příp. dle domluvy; závisí na počtu účastníků, místě konání a dalších faktorech) |
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Kontroverzní témata jsou charakteristická tím, že vzbuzují silné emoce a mají tendenci rozdělovat společnost či komunitu. Téměř každé téma se může stát kontroverzním, pokud členové skupiny zastávají různé interpretace událostí, mají různé hodnotové rámce, emoce a osobní zkušenosti. Mají jiný pohled na to, co se má stát dál a jak má být téma řešeno. Při otevřeném přístupu ke komunikaci a vzdělávání se tedy kontroverzním tématům nelze vyhnout, někdy je těžké je předvídat, nicméně je možné se na práci s nimi připravit. Workshop bude prvním krokem a ukázkou takové přípravy. Společně se pokusíme hledat odpovědi na otázky: Jak pracovat s vlastním postojem ve výuce kontroverzních témat? Jak pracovat s tématem, když nemám dost informací a relevantních zdrojů?
Seminář je akreditovaný MŠMT a realizujeme jej u nás jako otevřený či na objednávku v jednodenní nebo dvoudenní variantě. V dvoudenní variantě je pak druhý den zaměřen na praktický nácvik konkrétních dovedností: vedení diskuze, jak reagovat na překvapivé výroky apod.
*Zlevněná cena je určena pro studenty a studentky, rodiče na rodičovské dovolené, nezaměstnané, dobrovolníky a dobrovolnice NaZemi, příp. dle domluvy.
**Zaplacením solidární ceny podpoříte účast na našich kurzech a seminářích těch zájemců, kteří si ji vzhledem ke své životní situaci nemohou dovolit. Mnohokrát vám za to děkujeme.
Máte zájem o další semináře?
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je představení přístupu formativního hodnocení, seznámení se s jeho jednotlivými složkami a procvičení jeho formulace.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech, strukturou reflexe a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Globální témata mohou být v některých případech kontroverzní, důležitou roli hraje práce s emocemi. Využití zážitku ve výchově a vzdělávání tak může pomoci se s náročnými tématy vypořádat. Na setkání se budeme věnovat základnímu seznámení s metodou zážitkové pedagogiky a jejími principy. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem semináře je nabídnout ochutnávku přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení a globální témata. Seminář je akreditovaný MŠMT.
V Global Storylines jsou děti vtaženy do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. Děti vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými.