Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech, strukturou reflexe a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Cílová skupina | Seminář je určen pro zkušenější účastníky a účastnice se základními znalostmi o významu a struktuře reflexe (např. v rozsahu, který nabízíme na kratších i delších kurzech Kritického myšlení). Není nutná aktivní pedagogická praxe, ačkoli je výhodou. |
---|---|
Otevřené termíny |
Vypsaný termín: 11. 4. 2022 | Syřiště (Kounicova 42, Brno) | 9-17 hodin | kapacita 8-14 lidí | akreditace MŠMT jako DVPP Přihlašování je možné zde do 21. 3. |
Cena pro jednotlivce | 1 900 Kč (zlevněná 1400 Kč*, solidární 2400 Kč**) |
Formát na objednání | 8 hodin (jednodenní varianta) |
Cena na objednání | pro celou skupinu 11 500–16 300 Kč (příp. dle domluvy; závisí na počtu účastníků a dalších faktorech) |
Reflexím věnujeme speciální pozornost, protože tvoří zásadní část učebního procesu. V rámci reflexe nabízíme čas promýšlet, co program přinesl ve vztahu k cílům programu nebo pro osobní posun. Pomáhá účastníkům a účastnicím uvědomit si, co se dělo, a odvodit z toho poznání.
Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech (E-U-R, zážitková pedagogika), strukturou reflexe (jejími jednotlivými fázemi) a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Budeme se ale věnovat zejména roli lektora či lektorky, kteří reflexi vedou. Zaměříme se na to, jak podpořit procesy ve skupině tak, aby měla příležitost pro společné hledání a tázání se a aby efektivně směřovala k vymezenému cíli, formulovala výstupy, osobní ponaučení či další kroky do budoucna. Na setkání budeme vyhrazena velká část prostoru pro praktický nácvik dovedností potřebných pro vedení reflexe. Zájemci budou mít možnost si vedení reflexe aktivně vyzkoušet a obdržet zpětnou vazbu od ostatních zúčastněných i lektorek.
Seminář realizujeme jej u nás jako otevřený či na objednávku v jednodenní variantě. Seminář je akreditovaný MŠMT.
*Zlevněná cena je určena pro studenty a studentky, rodiče na rodičovské dovolené, nezaměstnané, dobrovolníky a dobrovolnice NaZemi, příp. dle domluvy.
**Zaplacením solidární ceny podpoříte účast na našich kurzech a seminářích těch zájemců, kteří si ji vzhledem ke své životní situaci nemohou dovolit. Mnohokrát vám za to děkujeme.
Máte zájem o další semináře?
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je představení přístupu formativního hodnocení, seznámení se s jeho jednotlivými složkami a procvičení jeho formulace.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech, strukturou reflexe a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Globální témata mohou být v některých případech kontroverzní, důležitou roli hraje práce s emocemi. Využití zážitku ve výchově a vzdělávání tak může pomoci se s náročnými tématy vypořádat. Na setkání se budeme věnovat základnímu seznámení s metodou zážitkové pedagogiky a jejími principy. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem semináře je nabídnout ochutnávku přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení a globální témata. Seminář je akreditovaný MŠMT.
V Global Storylines jsou děti vtaženy do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. Děti vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými.