V Global Storylines jsou děti vtaženy do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. Děti vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými.
Cílová skupina | pedagogové a pedagožky 1. stupně ZŠ |
---|---|
Otevřené termíny |
V současné době nejsou vypsány žádné otevřené termíny, svůj předběžný zájem můžete vyjádřit zde a my se vám ozveme, až budou vypsány konkrétní termíny. |
Časová dotace | 18 hodin |
Formát na objednání | dle domluvy (např. 2 x 8 hodin) |
Cena na objednání | pro celou skupinu 33 400 Kč–46 700 Kč (závisí na počtu účastníků a dalších faktorech) |
Kurz připraví účastníky a účastnice na práci s pedagogickým přístupem Global Storylines (www.nazemi.cz/global-storylines), tak aby jej mohli samostatně realizovat dle existujících metodik. Global Storylines umožňují otevírat prostor pro participativní výuku a práci s globálními tématy, ale také významně působí na proměnu vztahu mezi učitelem a žáky a vedou ke vzájemnému ocenění a respektu. Během kurzu si účastníci a účastnice osvojí nutné předpoklady důležité pro práci s příběhy – seznámí se s obsahem a cíli globálního rozvojového vzdělávání a s tím, jak pracovat se základními dramatickými technikami ve výuce. Následně coby účastníci budou pracovat v jednom konkrétním příběhu, který bude vybrán s ohledem na kontext a preference skupiny. Příběh budou prožívat jednak v rovině dětí v roli postavy z příběhu, jednak v rovině mimo roli. Seminář je akreditován MŠMT a realizujeme jej na objednání pro skupinu pedagogů.
Máte zájem o další semináře?
Záměrem semináře je prozkoumat, jak se věnovat komplexním tématům bez jednoznačných odpovědí a přitom udržet bezpečné prostředí pro účastníky a účastnice programu. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem dvou tréninkových setkání je rozvoj facilitátorských dovedností při vedení diskuzí tak, aby diskuze směřovala k prozkoumávání tématu, hlubšímu přemýšlení a posunu diskutujících. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem programu je prozkoumat vlastní vztah ke konfliktům, nabídnout představu o možných způsobech jejich řešení a rozšířit paletu možností, jak téma konfliktů zařazovat do výuky.
Záměrem semináře je představení přístupu formativního hodnocení, seznámení se s jeho jednotlivými složkami a procvičení jeho formulace.
Reflexe tvoří zásadní část učebního procesu. Na setkání se účastníci a účastnice seznámí s významem reflexe v různých přístupech, strukturou reflexe a zaměří se na její odlišení od zpětné vazby. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Globální témata mohou být v některých případech kontroverzní, důležitou roli hraje práce s emocemi. Využití zážitku ve výchově a vzdělávání tak může pomoci se s náročnými tématy vypořádat. Na setkání se budeme věnovat základnímu seznámení s metodou zážitkové pedagogiky a jejími principy. Seminář je akreditovaný MŠMT.
Záměrem semináře je nabídnout ochutnávku přístupu, metod i obsahu dlouhodobého kurzu Kritické myšlení a globální témata. Seminář je akreditovaný MŠMT.
V Global Storylines jsou děti vtaženy do příběhu, který se stává dlouhodobou osou výuky. Příběh klade před komunitu problémy a výzvy, které musí její členové řešit. Výuka příběhem využívá prvky dramatické výchovy a umožňuje tak prozkoumávat komplexní globální témata v bezpečném prostředí fiktivního příběhu. Děti vede k aktivnímu přístupu k řešení problémů, spolupráci, solidaritě a empatii s druhými.