Jak se v souvislosti s robotizací promění povaha práce? A dá se na to nějak připravit?
Cílová skupina | 16 let a více (program je vhodný i pro dospělé) |
---|---|
Časová dotace | 150–240 min (cca 3–4 vyučovací hodiny) |
Cena na objednání | cena domluvou podle vašich finančních možností (obvykle kolem 1400-4500 Kč + cestovné) |
V důsledku robotizace a digitalizace se proměňuje hodně věcí - to, jak komunikujeme, navazujeme a udržujeme vztahy, jak se dozvídáme nové informace. S robotizací a digitalizací jsou spojeny i velké posuny v oblasti práce. Určují nejen to, co děláme většinu našeho času (příprava na povolání ve škole, zaměstnání či podnikání v dospělosti), ale i jaké je naše postavení ve společnosti, co si můžeme dovolit, jaké máme podmínky k životu. Proto je klíčové se ptát, jak bude v měnícím se světě práce vypadat.
Program seznámí účastníky a účastnice se základními pojmy souvisejícími s prací v digitálním věku a možnými perspektivami vývoje. Interaktivními metodami a skrze práci s příběhovými texty podněcuje zvažování možných důsledků změn pro ně osobně i pro život společnosti jako celku. Zaměřuje se přitom zejména na hodnotové a postojové aspekty měnící se společnosti práce a vede k přijetí odpovědnosti za využití potenciálu změny ve prospěch všech.
K tématu jsme v NaZemi vytvořili i web www.pracebudoucnosti.cz.
Vzdělávací lekci realizujeme nově i online v podobném časovém rozsahu (příp. dle domluvy). Podrobnosti o způsobu realizace vždy domlouváme individuálně.
Máte zájem o další vzdělávací programy?
Ekonomický růst je cílem všech světových vlád. Je ale vhodným cílem i v čase planetárního kolapsu? Komu zelený růst slouží a jak by vypadal svět bez růstu?
Jak se o náročných společenských tématech bavit? Jak diskuzi postavit co nejvíce demokraticky? Co když chceme zapojit do diskuze i postoje a emoce?
Media nám denně přináší negativní a znepokojivé zprávy, které vytváří dojem nebezpečného okolního světa. Jak redakce vybírají události, ze kterých udělají mediální zprávu? A jaký vliv má takový výběr zpráv na naše vnímání světa?
Je to lhář, když mi řekl, že mu knížku sežral pes? Jsou to teroristé, nebo bojovníci za svobodu? Řadě konfliktů by se předešlo, kdyby si lidé vyjasnili, o čem je vlastně řeč, případně byli ochotní připustit, že každý vidí svět jinak.
O nedůstojných a nebezpečných pracovních podmínkách v oděvním průmyslu víme. Dopady na životní prostředí spojené s výrobou oblečení jsou dobře zdokumentované. O tom, že velké oděvní firmy nejsou příliš ochotné nepřijatelnou praxi na úkor svých příjmů měnit, víme též. Oblékat se ale potřebujeme všichni, přičemž ne všichni jsme schopni nebo ochotni řešit “vzdálené a neřešitelné problémy zbytku světa”.
O změnách klimatu se v současné době mluví velmi často, na různých místech a různými způsoby. Téma se nějakým způsobem dotýká všech na Zemi. Každý člověk však přichází z jiného prostředí a s jinými informacemi, přičemž se snaží najít odpověď na zdánlivě stejnou otázku: co s tím?
Jak se v souvislosti s robotizací promění povaha práce? A dá se na to nějak připravit?
Hrajeme spravedlivou hru? Kdo rozdává karty a kdo určuje pravidla?
Kdo je za vodou a kdo ne? Je voda jen nedostatkové zboží, nebo lidské právo?
I přes ekonomické krize se daří evropskému zbrojařskému průmyslu. Státní instituce podporují budování pozitivního vztahu k armádě. Zbraně považujeme za druh zábavy, dobrodružství. O čem takové jevy vypovídají? A nakolik se shodují s tím, v jakém světě chceme žít?